سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پایگاه سعیدآباد گلپایگان

حجت الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام

میرزا دیدگاه

حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام (زاده 1335 در شهرستان گلپایگان)، نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهر شهرکرد است. او پیش از این امام جمعه شهرستان گلپایگان بود.

وی پیشتر امام جمعه موقت در شهرهای گلباف و دورود و امام جمعه ثابت در شهر سامان و شهرستان گلپایگان بود. او حدود 25 سال [تا سال 1390] سابقه امامت جمعه در شهرهای فوق‌الذکر را دارد و تاکنون 19 جلد کتاب چاپ و منتشر کرده است.

حجت‌الاسلام نکونام در 8 شهریور 1390، از سوی علی خامنه‌ای رهبر ایران، به نمایندگی ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امامت جمعه شهرکرد منصوب شد و جانشین محمدرضا ناصری شد. آیت‌الله ناصری به مدت 25 سال امام جمعه شهرکرد و نماینده ولی فقیه در این استان بود.[1][2]

محتویات  [نهفتن] 

1 زندگی‌نامه

2 تالیفات

3 جستارهای وابسته

4 منابع

زندگی‌نامه[ویرایش]

محمدعلی نکونام در سال 1350 در سن 15 سالگی وارد حوزه علمیه شد. او ابتدا وارد مدرسه علمیه گلپایگان (مدرسه مرحوم حجه‌الاسلام) شد و پس از چند ماه به حوزه علمیه قم رفت و در مدرسه آیت‌الله گلپایگانی به ادامه تحصیل پرداخت. او خارج فقه و اصول را نزد مکارم شیرازی و محمد فاضل لنکرانی و یکی‌دیگر از چهره‌های علمی گذراند و مباحث تفسیری را نزد عبدالله جوادی آملی گذراند.

نکونام در 17 خرداد 1354 در اجتماع مدرسه فیضیه حضور داشت و زندانی شد. پس از مدتی زندانی بودن در قم و تهران آزاد شد و مجدداً در سال 1356 در گلپایگان دستگیر و پس از چند ماه زندانی آزاد شد.

وی پس از انقلاب، به فعالیت‌هایی از جمله شکل دادن کمیته‌های انقلاب اطراف کرمان و آموزش قرآن در مناطقی از شهرهای گلباف و شهداد در استان کرمان پرداخت.[2]

تالیفات[ویرایش]

نکونام دارای تالیفات متعددی است که از جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:[3][4]

تقویت مبانی فکری و اعتقادی: یک ماه با شهید مطهری در گلپایگان

تقویت مبانی فکری و اعتقادی: پیامبر، مهدویت و انتظار

نماز جمعه در قرآن و روایات (سیری در تفسیر سوره جمعه)

نفاق: سیری در تفسیر سوره منافقون

شمیمی از لاله‌های بهشت: حاوی وصیتنامه و زندگینامه تعدادی از شهدای گلپایگان

تقویت مبانی فکری و اعتقادی: قرآن و زندگی


کلمات کلیدی: زندگی نامه سعیدآبادی ها، روحانیون سعیدآباد

بازدید امروز: (6) ، بازدید دیروز: (1) ، کل بازدیدها: (18783)